Paket från Sydkorea

Postad i Otråkigt. 2010-11-09 / 18:33:38. 0 kommentarer.

Igår då jag kom hem så hittade jag en lapp vid dörren där det stod att jag har ett paket att hämta ut, som är för stort för att delas ut normalt. Och jag tror att jag visste direkt att det var från 김대한 (Dea Han Kim) - min koreanske vän som jag hittade på Omegle förra året. Detta var då hans andra paket till mig. Det första fick jag vid jul förra året. För ett par månader sedan så skickade jag ett enkelt brev till honom, och nu får jag ett paket som är för stort att delas ut.

Springer iväg till Willys efter skolan och hämtar ut det halvstora paketet. Kommer hem och river upp det och får se 6 st pocky-paket (eller "Bbea Bbea ro da-l" som det heter på koreanska, om jag förstod det rätt), 3 st färgglada pennor i mina favoritfärger + hans favoritfärg, och ett brev. Han har tidigare på msn försökt fått fram mina favoritfärger och vad jag tycker om för godis: svarade självklart choklad, vilket även var smaken på godiset jag fick.

Det här gjorde verkligen min dag. Nu är det min tur att fixa ett paket till honom, kanske en julklapp t.o.m?
Pakeeeet! Pennorna i mina favoritfärger: röd och himmelsblå + hans gröna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt namn är Sofia, är 19 år, gitarrist och hyfsat kreativ. Är bosatt i Västerås fram till oktober då jag flyttar till Kyoto, Japan för att plugga japanska i ett år på språkskolan KICL.

I den här bloggen lägger jag upp bilder, tipsar om musik och allmänt skriver av mig då jag känner för det.

Vill ni kika på min portfolio, så hittar ni den här.