Tid

Postad i Otråkigt. 2010-11-20 / 17:51:56. 2 kommentarer.

Bild gjord för ett par år sedan.

Nu börjar jag bli riktigt less. Är det inte meningen att man ska ha någon slags inbyggd funktion som väcker en då man är utvilad, eller något liknande? Eller är det inte meningen att man ska höra sin väckarklocka då man ska gå upp? Eller iallafall vakna då väckarklockan ringer, och inte stänga av den gång på gång i sömnen utan att vakna.

Inatt la jag mig två, efter en kväll ute på stan med trevligt folk. Ställde 5 alarm från 10-12. Jag vaknade halv fyra. Och folk brukar skratta då jag berättar sånt här, men nu är det inte kul längre :c

Någon som har tips? Och ja, jag vet det där med att lägga sig tidigt, stänga av dator och sånt. Jag är bara lite rädd för att lägga mig tidigt för att jag vet att jag kommer ligga och vrida mig (för att jag halvt funderar på om jag ska komma upp på morgonen eller inte).

Ond cirkel det där. Kämpa på Sofia! -peppa sig själv-

Kommentarer
Postat av: Jovio

Jag har exakt samma problem :/

Fast jag har hittat en rätt så enkel lösning (det funkar iaf. för mig)

Jag kliver upp klockan 06:00 varje morgon. Kan ställa in flera larm samtidigt, därför har jag stallt klockan på: 06:00, 06:02, 06:04: 06:05: 06:10. Brukar vakna kring 06:02~06:05 men det här har verkligen hjälpt mig att komma upp. Så om du inte redan har provat detta så rekommenderar jag det. ^^

2010-11-23 @ 02:26:42
URL: http://jovio.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Jag har lite tips men dom är alla tråkiga. Du måste sova i fasta rutiner. Gå och lägga dig samma tid och vakna samma tid oavsett om du är ledig eller inte. Med väldigt få undantag. Då ställer du om din sömnklocka. När din kropp har vant sig vid dessa rutiner så kommer den ställa in sig, sen kommer du lära dig hur många timmar du behöver, vissa behöver 4 andra 8.

Varje timma du sover innan 12 är värd 2 timmar i sömn. En vettig säng tid är halv 11 - 11. 2 på natten och sen att du sover till halv 4 gör dig ju jetleggad och då mår man skiiit.



SV: Ja gör det, vet själv hur frustrerande det var när man aldrig hittade translations för att man kanske inte lyssnade på de mest populära låtarna. Har är inte så bra på att översätta bara så hoppas att man kan få något grepp om låten.

2010-11-23 @ 06:44:34
URL: http://kiminostyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt namn är Sofia, är 19 år, gitarrist och hyfsat kreativ. Är bosatt i Västerås fram till oktober då jag flyttar till Kyoto, Japan för att plugga japanska i ett år på språkskolan KICL.

I den här bloggen lägger jag upp bilder, tipsar om musik och allmänt skriver av mig då jag känner för det.

Vill ni kika på min portfolio, så hittar ni den här.