>

"Humenhe, humenhe, humenhe" 1:47

Postad i Videos. 2010-03-28 / 16:23:48. 1 kommentarer.

Juste, måste visa den här videon också. För er som inte har mig som vän, eller bara inte har sett den på Facebook (länk till min profil).
Videon är från 2007-2008 någongång. Jag sitter och läser engelska utan konsonanter, och Linnea filmar "i smyg". Fyyy, så kul det var!

 

Me and my friend Linnea are studying english. I'm reading, without consonants! :D


"My God, there's people coming out of your butt."

Postad i Otråkigt. 2010-03-28 / 16:08:43. 1 kommentarer.

Flummig kväll igår med Elin. Egentligen var det tänkt att Cissi skulle komma hit också, men tågen gick inte som vi ville, så nej. Saknade dig!
Elin hade med sig små cidrar och annat onyttigt. Vi satt och kollade på gamla bilder i min dator, garvade, såg på bilder på nätet, garvade, sa konstiga grejer, garvade. osv. En väldigt trevlig kväll alltså!


Klicka på bilden för förstoring.

Vi såg också på filmen Eternal Sunshine of a Spotless Mind, gillade den verkligen. Underbart att få se mina två favoritskådespelare som huvudkaraktärer i samma film. Aah, filmer där man får lov att tänka och diskutera massor efteråt <3 Några tips?

もしもし

Postad i Otråkigt. 2010-03-26 / 10:53:27. 0 kommentarer.

Nu är en sån där stund då hela jag vill till Japan. Jag längtar, och längtar, och längtar lite mer. Till höst ska jag på allvar börja kolla runt på olika alternativ för att kunna komma dit. Prata med CSN om lån, bidrag och grejer. Tror inte att jag tänker jobba ett år innan, utan kör på Japan så fort jag kan efter studenten. Tror faktiskt att jag kan fixa det! Viljan har jag definitivt, och det är väl det viktigaste när man ska komma någonvart, eller?

Annars så händer inte så mycket, som vanligt. Har sökt fyra sommarjobb, hittils. Tänker nog gå runt till lite småbutiker här i Falun och kanske Leksand också, även fast det är lite sent för sånt. Men, jag måste få någon slags inkomst i sommar.

Ska iväg och träffa Louise nu, vi ska äta sushi tillsammans för andra gången! Vi två gjorde debuten tillsammans, och nu kommer uppföljningen, haha! Dock så tycker vi båda om det nu... Vårat första intryck av sushin var inte helt okej.

Kram!

Snöstorm och Muse

Postad i Otråkigt. 2010-03-21 / 13:16:01. 1 kommentarer.

Jag funderar lite på vart det fina vädret tog vägen?
Igår gick i sol utan jacka, det var 15 grader! Idag så är det -4 och snöstorm. Man blir nästan lite deprimerad.

Plus att jag gick inte upp när jag hade tänkt heller. Först vaknade jag 10, som jag hade tänkt. Elin ringde och jag blev ganska pigg. Men så la jag mig i sängen för att värma mig.... Nicklas ringde vid halv ett, så då gick jag upp.
Så, den här veckan har jag försovit mig ALLA dagar. BRA SOFIA. Tre av dessa dagar har jag inte ens vaknat till litegrann när mina 6 alarm har ringt. Någon som har förslag på vad man kan göra åt saken?

Idag ska jag städa, som jag har sagt att jag ska göra varje dag den här veckan. Men idag så måste jag verkligen för imorrn kommer mamma hit och är här tills på torsdag. Så den här veckan kommer jag iallafall att vakna på mornarna!

Muse kommer till Sverige i sommar (den 21 juli) fick jag höra av Nicklas. Jag tror nästan att jag tänker ta mig dit, även fast jag inte lyssnar så mycket på dom. Men de är ju ganska awesome musiker, så det blir nog en upplevelese.


Lyssna och njut! Ses vi i Stockholm i sommar?

Torsdag

Postad i Otråkigt. 2010-03-18 / 17:42:52. 1 kommentarer.

Här var det tyst.
I den här bloggen händer ungefär lika mycket som i mitt liv just nu.

Gillar't

Postad i Otråkigt. 2010-03-12 / 14:57:24. 1 kommentarer.

Aah~ Jag kom nyss in från en 1½ h promenad i det enormt vackra vädret! Luften av vår är mysig.

Vi hade friluftsdag idag. Innan vi valde hoppade jag fram och tillbaka mellan pulka och slalom, men valde till slut pulka. Har åkt ett par gånger i år, och vill helst åka när det är minusgrader! Men, jag åkte inte pulka heller. För jag försov mig några timmar. Glömde min mobil hos mamma igår och kunde därför inte ställa alla mina alarm som jag brukar göra, vilket blir 6 st. Så jag hade bara en väckarklocka som har varit lite knepig sen jag haft den i frysen några dagar. Så, jag vaknade inte.

Haha, jag känner mig lite snurrig. Ursäkta ett jobbigt inlägg. Med alla meningar. Och punkter. Och så.
Nu ska jag städa och göra fint här hemma! Behövs verkligen.

Vad händer i helgen gott folk?

タイトルつまらない。

Postad i Otråkigt. 2010-03-11 / 22:56:37. 0 kommentarer.

Lite små uppdateringar!

- Det var supermysigt uppe i Grönklitt. Sol, fina backar, -5 grader. Ganska underbart. Gick bra att bo i husvagnen också, vilket jag var lite skeptisk för.

- Jag har fått min Genki! Det är en lärobok om japanska, så nu kommer jag sitta försjunken i den flera timmar per dag. Nästan... kanske inte... ibland.

- Är ganska pepp på körkort faktiskt! Hade en lektion idag som gick hyfsat bra, jag kommer få lov att betala för extra lektioner </3 Plugga Sofia, plugga!

- Har vart i skolan för första gången på fyra veckor, pga av APU och sportlov. Men känns skoj att vara tillbaka så att man träffar lite folk istället för att bara sitta hemma. Om det är någon som vill ses så är det bara att höra av sig! Om ni känner mig, så har ni nog mitt telefonnummer ;)



That's it. Kort, ointressant och enkelt.

Fjällen

Postad i Otråkigt. 2010-03-04 / 14:05:54. 0 kommentarer.

Om en stund åker jag, min syster Maria, morfar och hans fru Yvonne upp till ett ställe som heter Orsa Grönklitt - ett fjäll med 23 olika nedfarter. Torsdag till Söndag, fyra stycken i en husvagn. Men ser iallafall fram emot att få vara lite med Maria, har knappt träffat henne sen jag flyttade.
Det här kommer nog vara det enda som jag åker slalom i år, om det inte blir på friluftsdagen också. Så det blir awesome. Älskar att åka slalom, lyssna på musik på högsta volym i hörlurarna och bara susa nerför. Det här kommer bli en bra helg.

Jag måste bara länka en awesome låt.


Och eftersom den är ungefär 10 min lång, så hinner du lyssna på den.... ungefär 432 gånger tills jag kommer hem :) Värt. Älskar hela framförandet, hans känsla. Åh, underbart. Önskar att jag hade varit där.

Men, ha en bra helg gott folk! Det ska då iallafall jag ha!

Godmorgon

Postad i Otråkigt. 2010-03-03 / 13:07:15. 1 kommentarer.

Jag älskar konstiga drömmar.

Sushiparty~

Postad i Otråkigt. 2010-03-01 / 14:46:33. 0 kommentarer.

こんいちわ!
Igår var en trevlig dag! Jag och Valeria tog bussen till Borlänge - till Toshi-sensei. Hela japanskagruppen var bjuden till honom för att göra sushi, dricka grönt te, titta på en japansk film och allmänt ha trevligt - vilket det var! Och det var riktigt kul att se hur man gjorde sushi oxå, även om jag och Valeria inte var sådär jättebra på att göra omeletten...
Toshi hade även bjudit dit en kvinna runt 30~ som berättade om när hon var i Japan för ett par år sedan. Hon hade inte sparat ihop några pengar innan hon åkte, utan förlitade sig helt på CSN. Gissa om jag är pepp på att åka direkt efter studenten nu? Och så fick jag lov att fråga om kläder där, storlekar och så. Ni som har träffat mig vet att jag är lång (1.79), och hon sa direkt "Ta med dig kläder." Det kändes lite småtrist, men det får gå. Tycker dock att det borde finnas någon "oversize"-butik där någonstans.
Crappy bilder, men klicka för förstoring


Mamma kommer hem idag, så nu blir det till att städa, sen duscha, efter det åker jag på japanskan :)

Kram.

Mitt namn är Sofia, är 19 år, gitarrist och hyfsat kreativ. Är bosatt i Västerås fram till oktober då jag flyttar till Kyoto, Japan för att plugga japanska i ett år på språkskolan KICL.

I den här bloggen lägger jag upp bilder, tipsar om musik och allmänt skriver av mig då jag känner för det.

Vill ni kika på min portfolio, så hittar ni den här.