Informationsmöte med Go! Go! Nihon

Postad i Mitt framtida Japan. 2011-02-05 / 14:50:53. 1 kommentarer.


Igår åkte jag och mamma till Stockholm för att träffa John från Go! Go! Nihon. Efter lite virrande bland tunnelbanestationer hittade vi tillslut till fiket där vi skulle ses vid två. Köpte varsin kaffe och bulle, och började sedan ställa frågor, och vi fick jättebra svar på alla + lite mer. Han berättade hur allting kommer att gå till med papper osv, när och hur jag skickar vilka saker, när saker och ting ska betalas. Allt sånt där. jättebra service.

Jag kommer att gå på KICL som är en språkskola som ligger i Kyoto, ca 30 min med tåg från Osaka. I Kyoto bor det ungefär 1,5 miljoner människor (1 770 inv/km²), så man kan ju jämföra det med om jag skulle bott i Tokyo på 8,5 miljoner (13 916 inv/km²). Så det är lite skillnad på befolkningstäthet, vilket är bra för mig då jag knappt fixar att vara inne på Ica Maxi då det är rush.

Tror att terminen börjar den 7 oktober, så kommer väl att åka där i början av oktober. Jag har siktat in mig på den 1a! Fast sånt är ju inte säkert alls än... Eller, ingenting är väl säkert innan allting är påskrivet. Men har fått de första papperna som ska skrivas på. Ansökan till skolan, papper till den som finansierar det hela, läkarundersökningspapper. Skriver ut på måndag och börjar med det. Åh, så underbart.

Waaaah, så pepp. 236 dagar kvar!

Slänger upp en liten tour i Kyoto som jag hittade på Youtube, Kyoto är verkligen jättefint. Tycker att det är så kul att man flera gånger ser hur människor sopar längs huskanter, de t.o.m. dammsuger någon altan eller något. Videon är typ 9 min, så ni vet.


Kommentarer
Postat av: hanna

fyfan vad kuuuuuuuuuul du kommer få där :D:D:D och ta typ 4904359 foton. filmklippet var döfint!

2011-02-09 @ 14:17:07
URL: http://maozi.bubbleroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt namn är Sofia, är 19 år, gitarrist och hyfsat kreativ. Är bosatt i Västerås fram till oktober då jag flyttar till Kyoto, Japan för att plugga japanska i ett år på språkskolan KICL.

I den här bloggen lägger jag upp bilder, tipsar om musik och allmänt skriver av mig då jag känner för det.

Vill ni kika på min portfolio, så hittar ni den här.