>

Tscyk chey

Postad i Otråkigt. 2010-12-30 / 13:35:48. 0 kommentarer.

Inte okej vad sjuk jag är just nu, precis innan nyår. Har ont överallt, snorar massvis, hostar ännu mer, orkar inte göra nåt att äta. Är en sådär sjuklig då man verkligen vill ha någon som kollar till en, gör mat, fixar Ipren och sånt. Men det går inte då man bor själv och är singel, haha! Så får väl göra mig ett par mackor snart.

I måndags åkte jag till Leksand, firade morfar som fyllde år, hängde mest med Andreas hela dagen. Tisdag firade vi min låtsasmorfar Sten som också fyllt år. Och på onsdagen åkte vi hem. Det är ungefär vad som hänt.

Imorgon ska jag egentligen på fest hos Elin, men vet inte hur det blir med det... Kanske får bli första nyåret ensam om jag ska fortsätta må såhär. UH, vill inte. Jag önskar mig en mirakelkur som dagen-innan-nyårsafton-present.

:c


Bild från julafton.

Julafton

Postad i Otråkigt. 2010-12-25 / 00:00:07. 3 kommentarer.

Det har varit en mycket mysig julafton! Skrev ju om de där tofflorna igår, som jag inte prioriterade, de fick jag idag av mamma! Hon är så bra. Jag vart hur glad som helst. Så fick jag en ny cam av min bror, då min gamla slutade att fungera då jag ändrade till Win7. Så det var bra. Annars fick jag en almanacka, disktrasa, BH, nåt annat, och nåt annat. Men fick också pengar till en jacka jag köpte för en vecka sen.

Har även testat sill idag. Ungefär endast för att denna kvinna hade testat det, och gillat det. Utmaning till mig själv. Och det var faktiskt inte alltför dåligt. Tomten hälsade på under kvällen, i ungefär 3 minuter - innan lillhunden jagade ut dom. Precis efter det kom mamma och Ernst upp ur källarn, de hade hängt tvätt.

Kul att träffa min halvbror Freddie en stund... Inte träffats på länge känns det som.

Såhär söta är jag och mamma ibland.

Brasmys

Postad i Otråkigt. 2010-12-23 / 16:29:28. 0 kommentarer.

Sitter i Västerås och myser framför brasan i tofflor. Jag borde köpa de där som jag skrev ett inlägg om för längesen. Undrar varför jag inte har gjort det... Kanske för att jag prioriterar vissa saker före andra oviktiga saker. Men får nog se till att köpa de där snart, bästa någonsin.

Tomten, jag önskar mig en HTC Desire HD i julklapp. Eller jag skulle ha kunnat gjort det, om jag visste att min familj hade lust och råd att ge mig en sån. Men det känns bättre att spara ihop till sånt själv, så har man riktigt förtjänat saken. Då är det ju det där med jobb... Får ta tag i det då jag kommer till Falun igen. Har iallafall sökt till ICA Maxi, och funderar på om de faktiskt har försökt att få tag på mig. Men ringer ett företag med dolt nummer? Hursomhelst så ska jag dit och lämna mitt CV igen.

Juste, HTCn pratade jag ju om. Min bror har en sån, och även mammas man Ernst nu. Den verkar vara en mobil som passar mig. Min rätt nya Sony Ericsson lägger av i kylan, så blir ingen sån - som alltid varit bäst förut.



Det skulle ha blivit bättre men bilden,
men har inte riktigt tid ellet lust att få till det nu!

Despicable Me

Postad i Otråkigt. 2010-12-22 / 10:31:55. 0 kommentarer.


Den här ska jag och min syster se på tåget till Västerås! Despicable Me, har hört att den ska vara rätt kul. Hoppas det är en sån med sjuk humor, ungefär som Det regnar köttbullar. Har ni inte sett den, så gör det. Skrattar helt för mig själv nu då jag tänker på vissa scener, hahaha.

Tåget åker om en timme, så lär väl snabba mig att packa klart. Sen gå ner till stationen i -25, kallaste dagen hittills tror jag?

Godmorgon!

Postad i Otråkigt. 2010-12-21 / 11:29:38. 0 kommentarer.

Jag har nyss vaknat! Eller nej, det var en timme sen, fast har inte gjort något vettigt den här timmen. Ska snart stoppa i mig något ätbart, göra mig i ordning och sen åka ner till stan för att försöka hitta någon julklapp till bror min. Efter det blir det nog en simtur uppe på Lugnet, och en promenad hem. Och seeeen ska jag städa hela lägenheten så att det kan vara lite fint då man kommer hem från Västerås den 25e, det är värt.

Intressant, jag vet att ni ville veta det där.

Såhär fin är jag precis då jag har vaknat och gör goofy-face. På ögat till höger så ser man ganska bra hur det svullnar runtom efter en natt :c Fast har inte haft nå större sår runtom på ett tag iallafall, skönt.

Japaaaaaaan

Postad i Otråkigt. 2010-12-20 / 20:52:46. 1 kommentarer.

Okej, jag har nyss skickat uppgifter om mig och mitt liv (ungefär) till GogoNihon som kommer att hjälpa mig till Japan. Det känns lite konstigt nu då det börjar ta form på riktigt, istället bara för att drömma om det som jag annars har gjort. Jag är stolt över mig själv att jag har bestämt mig för att göra det här, och jag är helt säker på att jag aldrig kommer att ångra det beslutet. Nu är det ju lång tid kvar tills jag åker - vilket blir i slutet av september, förhoppningsvis. Men är redan lite nervös, vågar inte riktigt tro att jag faktiskt skickat in det där. Åh, underbart.

Har ringt till Ticnet idag, flera gånger. Endast för att se om det är något fel på deras telefontid, eller om det faktiskt stämmer att "Din beräknade telefontid är.......... femtio..... nio.... minuter". Gick även in på ATG nere i stan för att dubbelkolla om det faktiskt är så. Det var så. Då jag åker till Västerås på onsdag så ska jag minsann låna en telefon och sitta och vänta en timme. Aldrig att jag tänker missa att se Miyavi live igen, det var det bästa jag sett.

Åh, har köpt julklappar idag! Det var lite mysigt att slå in dom. Har inte riktigt fått någon julkänsla än, så det var bra. Imorgon ska jag försöka hitta en till min bror, blir nog inte det lättaste.

En bild jag gjorde för ett par dagar sen. Det märks att jag inte håller på lika mycket i Photoshop nu som förut...
Aja, om någon vill ha den så får ni säga till så länkar jag en högupplöst.

the Gazette

Postad i Otråkigt. 2010-12-18 / 15:49:27. 2 kommentarer.

Jag ser på en konsert med The Gazette, typ tredje gången jag ser den här - Nameless liberty six bullets.
Fast hittills har X Japan - Last Live varit bästa konserten jag sett såhär datorn. Åh, hide du konstiga människa <3

Åkte inte iväg och tränade. Simhallen stängde alldeles för tidigt för att jag skulle hinna, får bli imorgon istället. Undrar vad jag ska göra nu... Städa lägenheten kanske? Fast det lär väl inte bli av. Det är en sån sak man bara säger för att det ska låta bra.

S/V

Postad i Otråkigt. 2010-12-18 / 12:28:01. 1 kommentarer.

Random bild jag tog nyss, den där delen är fin på folk. Synd att jag är så kantig.

Seriöst Sofia, du måste skaffa biljetten till Miyavi nu. Kul då man ringer till Ticnet och får höra "Din väntetid beräknasvara.... femtioen minuter." -klick- Får ringa igen på måndag, har presentkort där och det gick inte att kryssa i om man beställer från hemsidan, så måste ringa. Känns inte alldeles värt att köpa en biljett för egna pengar då man har det där presentkortet.

Nu ska jag äta frukost, sen åka upp till Lugnet och simma ett par timmar!

Haha, jag har 15 trogna läsare som går in varje dag, även fast jag inte uppdaterar särskilt ofta. Aw.

Julklappar

Postad i Otråkigt. 2010-12-14 / 23:43:24. 1 kommentarer.

Folk pratar så mycket om vad de önskar sig till jul, vad de ska köpa till andra, osv. Och jag kom nyss på att jag inte en enda gång har funderat på vad jag önskar mig, inte heller vad jag ska köpa till någon - då vi i familjen har tänkt att vi inte ska köpa några, förutom om man verkligen vill. Och det känns skönt. Vi gjorde så förra året också. Men som sagt, det här är nog första julen då jag inte alls har tänkt mig något till julklapp. Att vara med familjen känns mer än nog (oj, vad det låter vuxet). Kanske är det för att det enda jag är ute efter nu; är att ta mig till Japan nästa år, så att jag inte behöver någonting annat?

Skulle dock vilja köpa något till mina syskon... Undrar vad de önskar sig.


Kanske ska ta och göra om bloggdesignen förresten? Då menyn inte verkar funka så bra ändå...

Pink Floyd - Comfortably Numb

Postad i Musik. 2010-12-11 / 15:59:43. 0 kommentarer.

Inte lite som jag dör till den där låten. Solona är kärlek, bara ren kärlek.
Önskar att jag hade någon snygg gitarrist här som spelade den för mig! Eheheheh.

The great escape

Postad i Videos. 2010-12-07 / 19:56:08. 0 kommentarer.

Haha, juste! Izabelle visade mig en video, och jag bara måste få visa er den. Djur är så roliga.
0:22 är mitt favoritställe, då han är riktigt frustrerad. Det är nästan lite synd om den... aw.



Den här är en annan favorit som jag såg för några år sen.


そんな光

Postad i Otråkigt. 2010-12-07 / 19:50:19. 0 kommentarer.

Jag fotade alltså lite smått igår, som ni såg. Kanske kommer någon mer bild ifrån det, vet inte riktigt. Har också fortsatt med mitt projekt idag - Ljusgrafitti! Tog med mig Izabelle hem från skolan, så fick hon vara den som tryckte på kameran. Plus att det skulle sett rätt konstigt ut om jag var ute själv och hoppade runt med en ficklampa helt ensam på gatan, så... Hursomhelst, det var hur flummigt som helst, och kallt. Kanske inte jättelyckade bilder - men man lär sig ju! På söndag ska hon följa med mig igen! Ska skaffa någon bättre lampa(-or?) tills dess...

Vad ska jag göra resten av kvällen...?

僕は今から出かけるよ ここじゃないどこか。

Postad i Photoshop. 2010-12-07 / 01:00:55. 1 kommentarer.

Före-efter.

Okej, jag fick ryck. Men blev rätt fint efter lite redigering och sådär!
Vet inte riktigt om jag ska lägga den här under kategorin "foto" eller "photoshop", kan man inte ha flera?

Och är menyn fortfarande längst ner på sidan för er?

Desperat_frusen_chey_92

Postad i Otråkigt. 2010-12-05 / 07:42:30. 0 kommentarer.

Sjutton vad kallt det är! (om jag hade varit en person som svor, så hade det stått ett antal svordomar där). Jag är uppe sju, igen, jag är så bra, tack, på en söndag, även igår. Det är så annorlunda för mig att vakna vid första alarmet på mobilen, kanske vågar jag ställa bara ett alarm istället för fem snart? Min terapeut-moder tycker att jag ska hitta en väckarklocka. EN väckarklocka, dvs ETT alarm.

...... jag är lite rädd för enskilda väckarklockor.

Igår var en helt okej dag, kan faktiskt bocka av ett par saker från min planplanplanering. Har bestämt mig att åka hem imorgon, istället för senare idag. Det känns bra. Mer tid till typ allt.

Vart hittar alla sina vinterjackor? Jag har letat överallt i Falun och Västerås efter en som ser bra ut, som sitter bra, och som inte kostar över 3000 - vart hittar ni dom? Jag tror att mitt undermedvetna (eller något) har bestämt sig för att det inte vill ha någon stor vinterjacka, utan mer en kappa! Sen i höstas så såg jag framför mig hur jag skulle köpa en ny, fin, längre kappa. Men så tisslade fenomenet föräldrar om att det inte gick för sig, för kappor är inte varma enligt dom. Har nätt och jämnt gett upp att hitta en riktig vinterjacka i år, och ska jag få hjälp med att betala jackan, så måste det vara en tjock fluffig som man ser asstor ut i (eller så gör man inte det, bara jag som tror det). Så, det är antingen en jacka jag inte tycker om, eller min gamla höstkappa. Själv tror jag att en vanlig vinterkappa är varmare än den jag har nu.

akflkdsjgr

Postad i Tråkigt. 2010-12-04 / 09:11:28. 1 kommentarer.

Är det bara så för mig, eller har menyn hoppat längst ner under alla inlägg? :(
/vet inte vad som hänt.

All you have to do is...

Postad i Små ord betyder. 2010-12-04 / 08:27:26. 0 kommentarer.


Planplanplanering

Postad i Otråkigt. 2010-12-04 / 08:24:13. 0 kommentarer.

Det är lördag, och för andra lördagen i rad så är jag uppe vid sju (måste faktiskt säga att jag är lite småstolt över mig själv). Dock så vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till nu. Har läst klart alla 85 blogginlägg som fanns i min lista på Bloglovin, ätit en liten frukost och lyssnat på You'll ask for me typ 363277 gånger.

Planerna för idag är: många. Jag är i Västerås nu, och vet inte hur många saker jag och mamma kom fram till att jag/hon/vi skulle göra i Västerås den här helgen. Och det är redan lördag. Tur att jag är vaken redan nu och kan därför bli klar med fler saker före henne! (Nej, jag kommer inte göra klart massa grejer före henne. Men det känns iallafall bra att säga)

Nu ska jag lyssna på Ghost med Howie Day, den har jag också länkat förut.

Iallafall, planerna för helgen:
  • Köpa en klänning, tights, och kanske en liten väska. Men måstemåstemåste hitta en vinterjacka.
  • Fota några bilder till mitt projektarbete, också ett måstemåstemåste.
  • Hjälpa mamma med småsaker till hennes företag.
  • Träffa Simon.
  • Packa ner TV-dosan till min bror!
  • Sno med mig lite julsaker hem, så jag också kan få lite mysigt... Fick sånna julkänslor då jag kom hit.
  • Har sen jättelänge tillbaka varit sugen på hallon/blåbärspaj - så det vill jag göra nu när man har en ugn i närheten.
  • Plugga Grafisk Kommunikation, dvs: jobba på framsidan/uppslaget på ett magasin vi gör.
Det är väl ungefär det. Börjar nog med TV-dosan, den känns lättast.

Kaaaooooos

Postad i Otråkigt. 2010-12-02 / 18:11:21. 0 kommentarer.

Haha, kaos på ICA maxi. Det var lite kul att beskåda hur alla kunder och personal rushade förbi en då man gick helt lugnt. Folk varnade andra på parkeringen att inte handla på maxi, utan att de borde åka någon annanstans. Jag fick iallafall det jag gick in för (+ några saker till, så blir det alltid utan handlingslista) trots grinig, förvirrad personal. Och jag funderade tidigare idag på att gå in med mitt CV där, puh. Men jag klarar nog av det.

Har hunnit med att vara på Öppet hus på skolan. Man får en biobiljett för att sitta och plugga ikapp mediaämnen i 2 timmar. Helt okej faktiskt. Så, någon som vet en bra film som går på bio nu? Nej, inte Harry Potter. Någon annan?

Här sitter Josefine, jag och Izabelle och gör något magasin! Åh, ni är så bra. Undrar vad jag gör för min? Hmm...

Mitt namn är Sofia, är 19 år, gitarrist och hyfsat kreativ. Är bosatt i Västerås fram till oktober då jag flyttar till Kyoto, Japan för att plugga japanska i ett år på språkskolan KICL.

I den här bloggen lägger jag upp bilder, tipsar om musik och allmänt skriver av mig då jag känner för det.

Vill ni kika på min portfolio, så hittar ni den här.