>

Vå-vå-våffeldag

Postad i Otråkigt. 2011-03-25 / 10:24:38. 1 kommentarer.

Oh hi there. Josefine och Izabelle har sovit här inatt, mycket trevligt. Blir så glad när dom är i närheten, hehehe. Vi gjorde våfflor imorse (eftersom att det är våffeldagen, ni vet), sen drog dom iväg till ett hunddagis där Joss praktiserade förut. Nuuu ska jag duscha, för vi ska iväg och prova balklänningar i Borlänge. Jag har ännu inte bestämt mig om jag ska vara med på studentbalen... men antagligen så blir det så. Vet inte hur jag ska undkomma Josefines tjat om det annars! Plus att det händer ju bara en gång... Eller ah, balen i 9an. Fast... den gills inte på samma sätt som den här. Hursomhelst, I'm off to the shower, ha en fin dag.

Jag tänker börja slänga in låtar här nere i hörnet, Spotify is needed.
Slipknot - Snuff

30 Seconds To Mars - Hurricane

Postad i Musik. 2011-03-23 / 09:10:36. 0 kommentarer.


Tell me would you kill to save a life
Tell me would you kill to prove you're right
Crash crash
Burn let it all burn
This hurricane's chasing us all underground



I'm a ninja.

Postad i Foto. 2011-03-20 / 22:24:07. 3 kommentarer.

Alltså, jag avlider. Jag och min syster Maria fotade för mitt projekt. Så tog vi den här bilden. Jag totaldog av skratt då jag såg den i datorn sen.

Ja, jag är ninja. Fast det var inte riktigt tänkt att jag skulle bli med.

Japan-katastrofen

Postad i Mitt framtida Japan. 2011-03-17 / 01:09:52. 0 kommentarer.

Ja... Jag vet inte vad jag ska säga om det här. Det är otroligt hemskt, och jag har aldrig någonsin varit så insatt i nyheter som nu. Aldrig har jag bänkat mig framför TV'n för att se nyhetsprogrammen, eller gått in på Aftonbladet.se flera gånger i timmen för att uppdatera mig om något. Jag har heller aldrig suttit en hel dag och kollat på en live-chatt där folk ställer alla möjliga frågor och reportrar på Aftonbladet svarar så gott dom kan och uppdaterar läsarna om vad de får in.

Ah... ni fattar.

Just nu känner jag mig hyfsat.... förvirrad. Jag kan inte alls tänka mig vad de i Japan går igenom nu, men vad jag har förstått så är det lugnt på de flesta ställen förutom just i närheten av tsunami-området och runt Fukushima 1 (kärnkraftverket). Kyoto, dit jag ska/skulle är oskadat och de kände knappt av jordbävningen i fredags. Men den största faran är ju såklart om det blir härdsmälta i Fukushima, vilket det antagligen kommer att bli. Hursomhelst så verkar efterskalven ha lugnat ner sig, vilket är asbra.

Jösses, innan helgen visste jag knappt vad ett kärnkraftverk gjorde. Nu de senaste dagarna så har jag verkligen proppat hjärnan med info om olika saker. Är det ens hälsosamt att försöka ha så mycket koll som möjligt..?

Angående min Japan-planering så vet jag ingenting. Alls. Har tänkt att börja studera i Kyoto i oktober, men ingen vet hur Japan kommer att se ut då. Även om de på något sätt får kontroll över kärnkraftverket så lär nog ekonomin krångla ganska rejält.

Så ah, jag är rätt förvirrad över min egen situation just nu. Vet inte om jag kommer att komma till Japan, vet inte vad jag ska göra om jag inte kommer dit, osv. Högskolan jag hade tänkt att söka till här i Sverige efter att jag kommit hem från Japan har redan stängt sin anmälningsgrej, så kan inte söka dit för att plugga 3 år innan jag åker till Japan heller.

Får väl se hur allt blir inom de senaste dagarna, eller t.o.m. timmarna. Får väl uppdatera och sådär någon gång.

För er som vill ha lite koll på vad som händer så kommer här ett par länkar jag kikar in på varje dag:
Sen så kikar jag runt lite på alla möjliga sidor lite titt som tätt. Får se hur många dagar jag orkar hålla på såhär, haha....


Oj, vad jag skrev. Antar att jag behövde sammanfatta hela situationen litegrann. Man får bara hoppas att allt ordnar upp sig utan att några fler allvarliga saker inträffar.


Mushroom girl

Postad i Photoshop. 2011-03-08 / 23:44:23. 3 kommentarer.

Dra musen över bilden för att se före-efter.

Knåpade ihop den här bilden ikväll. Tog nog ungefär 5 timmar allt som allt, och tiden bara flög förbi. Testade massa nya grejer, fick massvis med idéer, och allt flöt på ganska bra. Riktigt kul bild att skapa, jadå. Sen på slutet så lessnade jag lite (som vanligt...) så det finns en del grejer jag hade kunnat gjort bättre om jag bara hade orkat. Kanske fixar till dom någon gång.

För att se bilden i högupplöst: tryck här.


Dra musen över bilden för att se före-efter.

Så bara måste jag visa hur duktig jag var här. Jag satt alltså och tog bort varenda fräken jag har, en och en. Tog aslång tid.

Little seal in the snow

Postad i Videos. 2011-03-05 / 11:16:41. 2 kommentarer.

Som ni kanske märker så är jag lite smådålig på att uppdatera och sådär. Det blir så ibland! Jag kan uppdatera er med ännu en djur-video! Den här är så söt så jag vet inte riktigt vad jag ska göra av mig själv. Kan inte låta bli att stor-le då jag ser den. Kolla bara hur ledsen den ser ut på slutet, baw.


Nu ska jag göra mig i ordning, sen ta mig ner till stan en sväng för att se om jag hittar nåt kul att köpa!

Mitt namn är Sofia, är 19 år, gitarrist och hyfsat kreativ. Är bosatt i Västerås fram till oktober då jag flyttar till Kyoto, Japan för att plugga japanska i ett år på språkskolan KICL.

I den här bloggen lägger jag upp bilder, tipsar om musik och allmänt skriver av mig då jag känner för det.

Vill ni kika på min portfolio, så hittar ni den här.