>

Tiger

Postad i Tecknat. 2010-02-26 / 16:06:16. 1 kommentarer.

Ritade den här imorse. Använde mig av ritplatta och Photoshop.
Referensbild använd. Lärde mig en del nytt.
Ja.


Klicka på bilden för förstoring.



おはようございます!

Postad i Otråkigt. 2010-02-25 / 10:33:16. 0 kommentarer.

Är det bara jag som snoozar väckarklockan utan att man vet om det? Som vanligt så hade jag 5 alarm igång på mobilen, plus att jag hade lagt den några meter ifrån sängen så att man är tvungen att gå upp. Tror ni jag vaknade av det? Nej. Vaknade halv tio med mobilen i handen och har alltså tystnat ner den varje gång den ens bara pipit. Och så är det nästan varje morgon. Vet inte riktigt vad jag ska göra längre, haha.

Är iallafall utsövd, vilket är bra. För idag ska jag på en 3h-föreläsning om alkohol och droger på körskolan. Det är sånt där som man inte orkar, men måste göra. Kan säkert vara intressant oxå (keep the hope alive, woh!).

Ska göra frukost nu, och skriva en slags utvärdering om Mightees.

Kram.

Affisch - check!

Postad i Otråkigt. 2010-02-24 / 12:26:36. 1 kommentarer.

Nu har jag gjort klart affischen till min APU-plats på ett ungefär. Om den vart så mycket 70-tal eller 80-tal vet jag inte. Men det var svårt, sånt man får träna på. Erik (han den där till höger) har kanske något mer som han tycker att jag ska ändra i den, men såhär ser den ut på ett ungefär iallafall.


Har förresten bara den här veckan kvar på min APU-tid. Tycker att det har varit tre bra veckor! :)

げつようび。

Postad i Otråkigt. 2010-02-22 / 13:22:24. 1 kommentarer.

Woh, ny bloggdesign. Är en del kvar att fixa, men jag tror att det kan bli ganska bra tillslut! Den känns helmysig. Om den ser helknasig ut för er så kan ni väl skriva det?

Sitter nu och halvt pluggar japanska samtidigt som jag håller på med en filmaffisch åt Mightees. Jag har ingen som helst aning om hur den kommer att bli, haha. Utmaningar in my heart forever, nästan.

21 februari

Postad i Otråkigt. 2010-02-21 / 16:54:54. 1 kommentarer.

Helgen har varit riktigt lyckad! Supermysig faktiskt. Har umgåtts med Elin och Cizzi, saknat dem.

Fredag
Åt kinamat för första gången i mitt liv, supergott! Nudlar, räkor och kyckling. Jag vet inte om man kan räkna thaimat som kinamat? För isåfall är det två gånger.
Efter det gick vi på bio - Shutter Island - 4/5 får den av mig. Älskar filmer där man får lov att tänka asmycket, och det här var verkligen en sådan. Efteråt satt vi ganska länge och försökte komma fram till vad som hände där eller där, och vad som menades med det som hände då. Gillade även manuset, har aldrig tänkt på det förut när jag ser på en film, men kändes rätt nu. Dock så förstörde musiken en hel del.

Lördag

Sov till ett ungefär, hur skönt som helst. Badade och tog det hellugnt fram tills fyra då jag började göra mig i ordning. Förfest hos Cizzi, sen Etage! Peter Siepen var DJ och jag gav honom en kram, hihi. Tycker att han är en ganska härlig människa faktiskt.

Söndag
Så vaknade jag vid ett idag igen. Sen dess har jag bara tagit det lugnt. Fast snart ska jag börja städa sen ta ett pass på cykeln ungefär en halvtimme sådär!

Imorgon ska jag börja med en filmaffisch för http://mightees.se/. Den ska vara som en affisch från 70- eller 80-talet, så det blir en prövning! Lägger väl upp när den är klar.

Kram

Pain of Salvation - Undertow

Postad i Musik. 2010-02-17 / 02:44:34. 0 kommentarer.


Let me go
Let me go
Let me seek the answers that I need to know
Let me find a way
Let me walk away
Through the Undertow
Please let me go

Let me fly
Let me fly
Let me rise against that blood-red velvet sky
Let me chase it all
Break my wings and fall
Probably survive
So let me fly
Let me fly...

Måndag

Postad i Otråkigt. 2010-02-15 / 14:23:28. 1 kommentarer.

Man hör folk lite överallt prata om att det är på väg att bli ljust, på väg att bli vår, att man snart får lägga undan vinterkläderna.

Jag blir så glad av det, det är mysigt.

Klad hest

Postad i Otråkigt. 2010-02-14 / 18:57:29. 1 kommentarer.

Idag har jag, mamma och min syster Maria varit i stallet några timmar. Vi tolkade (tror jag det heter?) Marias häst Amigo. Jag åkte på slalomskidor bakom honom, och det var kul.
En gång galopperade han rakt ut i skogen bara sådär, och jag efter. Tänk er det, haha!
Däremot så var det inte så trevligt efteråt. Jag är väldigt, väldigt allergisk mot hästar, så jag nös blod och hade mig. Inte så awesome.

Slänger upp några bilder.

Klicka på bilden för full storlek.

Dock är de inte redigerade, men det gör väl inte så mycket.
Jag dog när jag fick bilden i mitten <3


Jag har också övningskört en hel del. Tycker att det går ganska bra :D

Veil of visions

Postad i Photoshop. 2010-02-14 / 17:55:16. 1 kommentarer.

Här är en bild som jag gjorde igårnatt! Tycker att den blev ganska bra, och kanske har jag hittat min stil. Tror iallafall att jag är på rätt väg! Har några fler bilder som är färgglada med mysiga små effekter ^^

Synd att jag fick lov att minska storleken för att kunna ladda upp här.

Klicka på bilden för full storlek.


Vad tycker ni?


Lördag

Postad i Otråkigt. 2010-02-13 / 13:21:43. 0 kommentarer.

Hur hittar man "sin stil" när man ritar eller illustrerar?
Jag blir nästan lite deprimerad.


Idag vill jag att min far ska komma hit och hjälpa mig att dra sladdar i lägenheten. Så kanske jag kan få igång mitt bio-högtalarsystem oxå! Det blir asnice. Så kanske vi skulle kunna åka in till stan och köpa någon sladd så att jag kan koppla in datorn... Hm. Måste ringa till honom.

Jag började se på The Vampire Diaries igår. Okej, jag vet. Världen är helt galen i vampyrer nu, sedan Twilight. Och det här är precis samma sak. Dock så glittrar de inte i solen ;) Men den var nice! Tänk om jag skulle kunna följa en serie på TV någongång? Får se om jag lyckas denna gång.



Här är en låt som ni bara måste höra.
Jag kan koppla av till 200 % när jag lyssnar på den.

Funkadelic - Maggot Brain

Kokande blod?

Postad i Otråkigt. 2010-02-11 / 19:15:08. 0 kommentarer.

Jag skrev nyss en megalång text, men råkade trycka bort allt. Bra Sofia.

Idag har jag varit på vårdcentralen två gånger. De hade tydligen inte tid att ta en spruta när jag var tid första gången. Har våldgästat min bror oxå, mycket trevligt.

Har hade jag skrivit massor om hur dålig min dag har varit, men jag hoppar över det!

Haha, när jag och min käre mor hade gymmat idag, så satt vi i bastun. Så sa hon rätt ut "Om vattnet kokar vid 100 grader... Då måste plattan vara mycket mer än 100 grader......" Så filosoferade vi runt det, och började till slut prata om hur varmt det måste vara i en bastu för att blodet ska koka. Så... Om någon har ett vettigt svar så är det bara att kommentera!


Nu ska jag hitta på någon god kvällsmat. Godnatt!

IKEA-land

Postad i Otråkigt. 2010-02-10 / 10:53:19. 0 kommentarer.

Jag förstår inte varför man inte pratar med folk som man sitter bredvid på bussen. Ibland kan det vara skönt att sitta själv, men när det är en helt fullsmockad buss och ingen säger något. Då tycker jag väl att det är lite fånigt. Alla försöker desperat hålla på med någonting annat för att slippa möta någons blick. Eller så försöker alla att hitta en egen punkt att se på, så att blickarna inte korsas. Inte för att jag är något bättre än alla dessa människor, men ändå!

Samma sak när jag mötte en man på en upptrampad stig i snön. Stigen var kanske 40-50 cm bred. Vi möts, jag är på väg att hälsa, mannen slår ned blicken, jag ångrar mig, vi tar ett varsit kliv ut i den djupa snön, så går vi förbi varandra.

Hur kul är det?
Varför är vi i Sverige rädda för att ta kontakt med okända människor?


Igår såg jag på halva "Det regnar köttbullar" med Emma. Humorn i filmen är nice. Dock så hann vi inte se klart den.
Emma
, vi kanske kan fortsätta se den ikväll? :D

おはようございます。

Postad i Otråkigt. 2010-02-09 / 10:59:23. 0 kommentarer.

Godmorgon. Typ.


Sitter i skolan och ska precis slänga mig in i Myspace-uppgiften. Får se hur det löser sig och hur många raseriutbrott som jag kommer att få. Men det är så det ska vara.


Matilda kommer till skolan och håller mig sällskap imorgon! Awesomeness.


Och jag har världens sötaste och sorgligaste video att visa.


Ny blogg för Sofia

Postad i Otråkigt. 2010-02-08 / 15:16:08. 0 kommentarer.

Jag gör ännu ett försök med en blogg nu. Mest för att jag inte orkar med Bilddagboken längre. Inte värt.
Så... Blogg under uppbyggnad!


Vi har precis börjat med våra APU-veckor. Jag är på ett nytt t-shirt-företag (http://mightees.se/) som skickar efter t-shirtar från USA, sen säljer härifrån till allt möjligt. Sounds nice to me.
Mina uppgifter hittils är att:
  • Skapa en Myspace-sida som liknar deras hemsida
  • Göra en marknadsundersökning
  • .. kanske göra en flash-reklam
Mm yes. Så det blir nice. Tre veckor, sen sportlov. Pepp.


Bor förresten nästan själv nu. Har flyttat till en 1a, och mamma har sagt upp sig. Så hon kommer bo hos mig varannan vecka fram tills Maj. Sen blir jag ensam! Längtar lite sådär halvt.
Kom och hälsa på :)


Ska försöka fixa det där med Myspace nu, förstår inte mycket. Om någon är duktig på Myspace, skriv skriv!

Kram.

Mitt namn är Sofia, är 19 år, gitarrist och hyfsat kreativ. Är bosatt i Västerås fram till oktober då jag flyttar till Kyoto, Japan för att plugga japanska i ett år på språkskolan KICL.

I den här bloggen lägger jag upp bilder, tipsar om musik och allmänt skriver av mig då jag känner för det.

Vill ni kika på min portfolio, så hittar ni den här.