>

Sommar sommar sommar

Postad i Foto. 2011-04-24 / 19:47:30. 2 kommentarer.

Första gången jag köper ett par solglasögon, det ni! Jag ska slita ut dom i sommar.

Postad i Otråkigt. 2011-04-19 / 23:10:04. 2 kommentarer.

Shit, livet går bra nu. Ett längre inlägg får ni någon annan dag. Jag är astrött och måste sova nu.

En av grejerna är iallafall att jag antagligen åker till Kyoto i höst, glad tjej!

Logos

Postad i Inspiration. 2011-04-16 / 00:20:40. 0 kommentarer.

Jag vill också vara så pass fyndig och duktig så att jag kan skapa sånna här logos.

Source

Wall of text

Postad i Otråkigt. 2011-04-10 / 23:44:21. 1 kommentarer.

Efter att jag skrivit allt: Whoooaaa, ja... ni behöver ju inte läsa alltihopa. Bara en liten, tråkig update om mitt liv.

Jag är så stressad så det är inte klokt. Eller, jag vet knappt vad jag har kvar att göra i skolan. Är lite rädd för att skriva ner det som är kvar. För oss 3or på NTI är det bara 2 veckor kvar av skolan, sen är det påsklov, och efter det ska vi ha 5 veckors praktik. Och sen är det bara sista veckan, studentveckan. Sjukt. Så ah, måste bli klar med allt på två veckor. Men det hinner man väl?
Idag har jag iallafall skickat in min fotobok som är slutprodukten av det projekt jag hållt på med sen i höstas. Det skulle ta max 2 veckor för den att komma fram, så det hoppas jag... Sjukt lättad över att ha beställt den nu iallafall. Nu kan jag koncentrera mig på allt annat som var prio 2.

Och istället för att faktiskt plugga varje dag fram till lovet, så åker jag ju såklart till Stockholm för att gå på Miyavi-konsert med Moa och Marie. Har inte träffat dom sen vi såg MUCC hösten 2009, helt sjukt vad tiden går fort. Så, det här blir andra konserten med Miyavi. Så. Fruktansvärt. Pepp. Så. Ni. Anar. Inte.

Är i Västerås nu, så åker härifrån till Stockholm på tisdag. Imorgon hälsar jag på på praktikplatsen, en reklambyrå här i Västerås som heter FREJ. Ja, jag är nervös. Ja, jag är alltid nervös då jag ska träffa nya människor typ.

För övrigt så mår jag... okej. Mycket tankar om Japan. Imorgon har det gått en månad sedan jordbävningen. Totalt sjukt. Det känns seriöst som att det var 3-4 dagar sen. Jag måste ha stängt av någonting i hjärnan, på riktigt. Jag kan knappt minnas vad jag har gjort den här månaden, förutom ett antal ångestattacker över det med Japan. De närmaste runt mig tycker absolut inte att jag ska åka, såklart. Däremot så ser jag set från den japanska befolkningens ögon, och inte från media, och det verkar som att det är helt lugnt att bo där. Plus att jag ska bo i Kyoto, vilket är lååångt bort från allt som hänt (strålning sprids osv, jag vet... men ah). Plus att jag åker i oktober om jag åker, så det är lååångt fram.

Har då bestämt mig för att prata med Go! Go! Nihon och höra vad de säger. Kanske kan jag anmäla mig till hösten, och skulle inte det gå så kan man kanske flytta fram det till våren?

Hörde ni förresten det där med att det var strålning i vattnet, så att det var skadligt för spädbarn? Media hypade ju så fruktansvärt om det. Så för ett par dagar sen så frågade jag en tjej som bor där, hur det är med vattnet och så. Och det hade tydligen bara varit varning i EN DAG i Japan. Sen var det normalt. Herregud. Jag vill aldrig bli reporter eller något liknande.

Så att... Nu vet ni lite hur det ligger till. En update så att säga. Det är fortfarande lika många som går in på min blogg varje dag, vilket gör mig ganska förvånad. Kan inte vara så himla kul läsning det här. Särskilt inte en sånhär wall of text. Men ah, det är ändå kul att folk fortfarande checkar läget! Ni har väl lärt er att det ibland kommer sånna här uppdateringar vid det här laget... haha.

Vilka är ni?
Förväntar mig inte några svar direkt, men jag är nyfiken... så kan inte låta bli!

Untitled

Postad i Photoshop. 2011-04-01 / 11:03:21. 3 kommentarer.

Klicka på bilden, eller här för att ladda ner högupplöst.

Spenderade många timmar på den här bilden kan jag säga. Gick och la mig fyra inatt då den blev färdig. Fast den större delen av tiden gick ut på att testa nya saker, saker som inte är med i slutbilden. Men jag har lärt mig mycket, så det var nice. Som vanligt så ser man ju en massa fel såhär efter, men... det ska man göra! Det är så man lär sig och vill göra en bättre bild nästa gång, imo. Så ah, ni vet att jag tycker om kommentarer osv.

Om ni har ett namn till den här, säg till! För jag vet inte...

Visar också en WIP (Work In Progress). Första skissen är så söt, haha.

Mitt namn är Sofia, är 19 år, gitarrist och hyfsat kreativ. Är bosatt i Västerås fram till oktober då jag flyttar till Kyoto, Japan för att plugga japanska i ett år på språkskolan KICL.

I den här bloggen lägger jag upp bilder, tipsar om musik och allmänt skriver av mig då jag känner för det.

Vill ni kika på min portfolio, så hittar ni den här.