Påsk

Postad i Otråkigt. 2010-04-08 / 11:40:02. 0 kommentarer.

Hejsan! Var ett tag sen nu.

I fredags åkte jag till Västerås för att fira påsk. Var en mycket trevlig helg med god mat, kortspel och cider. På måndagen åkte vi hem, jag övningkörde en bit vilket gick helt okej trots det jobbiga vädret (snöblandat regn, woho!). Direkt när vi kom hem så åkte jag och mamma för att gymma, sen övningskörde jag fram och tillbaka till Leksand för att hon skulle ha hjälp av morfar!

I tisdags hände ingenting. Vaknade vid två, satt och spelade The Sims till åtta på kvällen, sen vid 11 så gick jag ut på en timmes promenad. That's it.

Onsdag, mamma väckte mig vid åtta genom att stå och föna håret, så jag passade på att gå upp då. Gjorde ingenting fram tills tolv då jag bestämde mig för att träna en stund, motionscykel - min vän. Efter det åkte jag hem till Elin för att se Fight Club, och den var lika bra som varje gång man ser den. Sen på bussen så ringde jag till Emma och frågade om hon ville ses en sväng, så.. Vi tog en promenad. Mycket trevligt. Så kom jag hem vid elva!


Undrar varför vi firar påsk egentligen. Och undrar hur många det är som firar för det där med Jesus? Vad har påskkärringar och godis med kristendomen att göra?


Iallafall, idag ska jag träffa Johan! Ska bara orka göra mig i ordning först, vilket jag gör snart... Ska förmodligen träna också, är helpepp på det!


Ha en superbra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt namn är Sofia, är 19 år, gitarrist och hyfsat kreativ. Är bosatt i Västerås fram till oktober då jag flyttar till Kyoto, Japan för att plugga japanska i ett år på språkskolan KICL.

I den här bloggen lägger jag upp bilder, tipsar om musik och allmänt skriver av mig då jag känner för det.

Vill ni kika på min portfolio, så hittar ni den här.