Vinnare av en designtävling

Postad i Photoshop. 2010-05-22 / 22:11:18. 1 kommentarer.

Jo visst, jag har vunnit en designtävling. Alla andraårselever, på alla NTI-skolor, med inriktning graf, var med i en tävling som gick ut på att designa en mjölkföpackning, med en påhittat smak. Tanken med tävling var något i stil med "Utrota läskimperiet".

Hursomhelst, i början kom jag inte på vad jag skulle göra överhuvudtaget. Tror det gick tre veckor innan jag har börjat - tre dagar innan förpackningen skulle vara inlämnad. Och då skulle jag ha hunnit göra hela förpackningen, vikt den ett par gånger, fotat, och redigerat. Men, så är jag tydligen alltid enligt min graflärare, att jag gör sakerna i sista sekund.

När allting var inskickat, så fick varje klass rösta på en 1a (3p), 2a (2p) och 3a (1p). Jag fick 8 poäng, och vann därmed. 2an fick 7 poäng, och 3an 4 poäng.

Mitt pris blev ett presentkort på TICNET för 1000 kr, helt okej sådär ^^ Tror dock inte att jag kommer att hinna få det i postlådan innan Magnus Betnér kommer till Falun, den 26e. Har inte råd att köpa biljett nu, så det känns lite tråkigt att jag missar honom.

Här är 1an (min), 2an och 3an.




För att få högupplösta bilder, eller för att se alla bidragen kan ni gå in på den här länken.

Kommentarer
Postat av: Daniel

men åh, grattis !

vad häftigt att vinna.

nu undrar jag lite hur polkamjölk skulle smaka.. hm.

polka är ju gott så o:

men tror dock inte det passar i mjölk ):

puss!

2010-05-23 @ 16:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt namn är Sofia, är 19 år, gitarrist och hyfsat kreativ. Är bosatt i Västerås fram till oktober då jag flyttar till Kyoto, Japan för att plugga japanska i ett år på språkskolan KICL.

I den här bloggen lägger jag upp bilder, tipsar om musik och allmänt skriver av mig då jag känner för det.

Vill ni kika på min portfolio, så hittar ni den här.