Ritar

Postad i Otråkigt. 2010-11-28 / 19:02:57. 0 kommentarer.

Jag har fått min ritplatta att fungera (för stunden iallafall), så nu har jag fått det känsa ritsyndromet och sitter som i hypnos och ritar i flera timmar. Har kommit på att jag spänner vänstra axeln på något konstigt sätt då jag ritar, lite ont det gör då man slappnar av sen.

Här kommer ett litet smakprov!
Jag tycker om att rita ögon. Tror att det är det första som jag börjar att rita på en bild. Eller, först grunden, men ögonen är det första detaljerade som jag gör. Fast det är nog ganska vanligt att man gör det... Dock så brukar jag inte rita djur, och särskilt inte djur som har stått en nära. Får väl se hur den här bilden blir tillslut. Lägger upp den senare ikväll!

Här är en av de få teckningarna jag har gjort på ett djur, en tiiiger. Dock bara en liten del av den... ehm.
Och här är en annan bild, också en tiger. Det är den första jag gjorde på ett djur, och ritade endast för att få rita ögat (som sagt <3). När jag tänker efter så har jag bara de här två, plus den jag håller på med nu. Hm. Spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt namn är Sofia, är 19 år, gitarrist och hyfsat kreativ. Är bosatt i Västerås fram till oktober då jag flyttar till Kyoto, Japan för att plugga japanska i ett år på språkskolan KICL.

I den här bloggen lägger jag upp bilder, tipsar om musik och allmänt skriver av mig då jag känner för det.

Vill ni kika på min portfolio, så hittar ni den här.