日本

Postad i Otråkigt. 2010-09-17 / 17:09:23. 1 kommentarer.

Nu har jag varit lugn om det ett tag.... Men, JAG VILL TILL JAPAN. Förstår inte riktigt varför jag ens litegrann funderar på att stanna och plugga här, när jag mest av allt vill till Japan. Och varför skulle jag isåfall bara plugga ett år, istället för att flytta dit helt och hållet? Finns ändå inte särskilt mycket som håller mig kvar i Sverige. Om jag inte trivs där så kan jag ju "bara" flytta hem igen.

Folk tänker att det är korkat eller omöjligt. Och de som säger "Men det är klart att du kommer till Japan!" tänker säkert något som "Haha, hur ska du lyckas med det?" ändå. Jag vet att jag kommer att ta mig dit, bara jag slutar vara så feg och rädd. Det är väl bara att bestämma sig.

Råkade hitta den här bloggen som tillhör en tjej som flyttade helt och hållet till Japan 2007. Och hon verkar ha klarat sig bra. Lite avundsjuk är jag.

Men det kommer säkert inte bli av.

Kommentarer
Postat av: mor

Tankeläsaren, är det du de'?? Jag har inga som helst tveksamheter om att du skall komma till Japan förr eller senare, så det så!!!!

2010-09-17 @ 17:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt namn är Sofia, är 19 år, gitarrist och hyfsat kreativ. Är bosatt i Västerås fram till oktober då jag flyttar till Kyoto, Japan för att plugga japanska i ett år på språkskolan KICL.

I den här bloggen lägger jag upp bilder, tipsar om musik och allmänt skriver av mig då jag känner för det.

Vill ni kika på min portfolio, så hittar ni den här.