Miyavi - ett år sen

Postad i Musik. 2010-09-24 / 11:35:24. 3 kommentarer.

Kom nyss på att idag är det ett år sedan jag såg Miyavi live i Stockholm. Det var bland det bästa jag har upplevt och jag hoppas verkligen att han kommer hit snart igen. Efter den konserten så blev jag Miyavi-freak och såg på ungefär alla videos med honom som fanns, fast det gör inte så mycket. Kan nog säga att han är min favoritartist, just för hur han behandlar sina fans genom sin blogg och streamade livekonserter. Och för att han är sååå konstig.




Ett klipp från konserten, hatar att människan pratar och tror att han vet asmycket.

Ooooch, konstig Miyavi är konstig!

Så kom jag på att man kanske ska lägga upp en av hans låtar också. 

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag ångrar att jag inte for och såg på Miyavi konserten, men tyvärr kunde/ville ingen följa med mig och jag ville inte fara själv :(

2010-09-24 @ 14:24:42
URL: http://iwearahalo.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Haha Nozomare no Baby brukar jag sjunga ibland. det låter inte så speciellt fint. Onpu no tegami är min favorit låt med Miyavi. Jag är inget super fan men han har en hel del bra låtar.



SV: Jo du är rätt lång här borta. Jag är nästan 162 och känner mig rätt lagom. Eftersom jag är mycket kortare än vad du är så kan jag inte svara exakt men japaner har kortare ben än oss och mindre benstomme. Jag kan inte köpa jeans här för mina ben. Max 64 cm höft (alltså inte midja utan där benen går ut som mest) måste man ha för att kunna köpa jeans shorts och så på 109. Jag kan ha japanska kläder men jag måste verkligen konstant tänka på vad jag stoppar i mig och hålla mig fit. Varje år när jag åker till Sverige så rubbas jag ur hela den rutinen och då kan jag inte ha mina kläder förrän jag gått ner alla kilon igen, haha xD.

2010-09-25 @ 17:50:41
URL: http://kiminostyle.blogg.se/
Postat av: Mimmi

H&M finns nu! Men hur det är med deras storlekar vet jag inte, jag tycker inte riktigt om H&M så jag har inte handlat där. Varför inte testa? Om du är rätt liten så kan det gå bra. Jag har rätt stora muskler i vaderna så där tar det i på mig i jeansen också. Fungerar det inte så kan du alltid skicka ut Mamma på mellandagsreor och annat, så får du lite nya byxor då och då :)



Du kan ansöka om merkostnadslån för skolavgifterna, även för försäkring och flygbiljett! Så det är ingen fara. 50 000 kr kostar nog inte riktigt en språkkurs, det låter lite mycket, kanske för ett helt år men man betalar oftast per 3 månader eller per 6 månader. Skolorna brukar anpassa sig efter CSNs utbetalningar om dom redan har svenskar som går där.

2010-09-26 @ 13:49:01
URL: http://kiminostyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt namn är Sofia, är 19 år, gitarrist och hyfsat kreativ. Är bosatt i Västerås fram till oktober då jag flyttar till Kyoto, Japan för att plugga japanska i ett år på språkskolan KICL.

I den här bloggen lägger jag upp bilder, tipsar om musik och allmänt skriver av mig då jag känner för det.

Vill ni kika på min portfolio, så hittar ni den här.