Kom-ihåg-lista

Postad i Mitt framtida Japan. 2011-08-16 / 01:01:44. 0 kommentarer.



Nu är det 45 dagar kvar tills jag sticker till Japan. Är nästan klar med de grejerna jag ska köpa inför packning och sådär (händer ingenting annat på pappersfronten, så lär göra nåt som har med resan att göra för att inte bli helt nervös...).
Så det jag har kvar är ungefär:
  • Guidebok (kanske, kanske inte)
  • Någon souvenir att ge någon lärare/nära vän?
  • En del mediciner
  • Helst vill jag köpa någon mysig, skön kappa som är något mittemellan de jag redan har (ena är jättetunn och den andra jättetjock... fått för mig att de japanska vintrarna är något mittemellan de två)
  • Underkläder
  • Tandkräm och ny tandborste (!!!)
  • Om någon har något att tipsa om, säg till...
Det är väl det tror jag.... Innan har jag köpt på mig:
  • Litet fick-lexikon
  • Små söta reseflaskor och grejer att ha krämer och schampoo och sånt i
  • Neccesär
  • 2 st handdukar som egentligen är alldeles för små att ha som dusch-handdukar, men det får gå ett par dar där. De är så smarta, för de är sådär komprimerade med vakuum - så de tar ingen plats alls!
  • Och på tal om vakuum - har köpt sånna lite större påsar som man buffar ner kläder i och sen trycker ut luften så man sparar plats i resväskan
  • Och på tal om resväska så har jag också köpt en sån såklart...
  • Uttagsadapter, då jag tänker ta med mig min platt- och krustång, uh... Faktiskt. Om inte någon lyckas övertala mig om att lömna dom här hemma på något vis...
  • Sånna små-kit med sygrejer och första hjälpen
Är säkert fler grejer jag lär köpa/har köpt. Men man kan väl inte komma ihåg allt här i världen.

Förresten så såg jag på nyheterna idag om studenter som sätter sig själva i skuld över miljonen för att plugga saker de egentligen inte behöver (typ japanska i Japan :DDDD), och då var det en kille de intervjuade som sa att an ska till Kyoto om ett par veckor och plugga japanska. Så, han lär ju börja på samma skola som mig känns det som. Fränt. Fast han hade sparat ihop till alla de pengarna själv, hm.

Det här skulle ha kunnat vara en länk till min blogg jag tänker skriva på då jag är i Japan - men icke! Värt att kolla på dock, heehehe. Japan-bloggen länkar jag precis innan jag åker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt namn är Sofia, är 19 år, gitarrist och hyfsat kreativ. Är bosatt i Västerås fram till oktober då jag flyttar till Kyoto, Japan för att plugga japanska i ett år på språkskolan KICL.

I den här bloggen lägger jag upp bilder, tipsar om musik och allmänt skriver av mig då jag känner för det.

Vill ni kika på min portfolio, så hittar ni den här.